„Kétféleképpen is befolyásolhatja a média a gondolkodásunkat az oltással kapcsolatban: egyrészt információval szolgálhat az oltásról (feltéve, ha nem sokkhatást szeretnének az adott cikkel elérni, hanem ténylegesen tájékoztatni), másrészt pedig közvetlen hatása lehet a viselkedésünkre, tehát jelen esetben az oltóanyagok felvételére. Utóbbi akkor történhet meg, ha a média hatására túlbecsüljük az elenyésző valószínűségét annak, hogy a betegség érinthet minket, illetve gyermekünket (Magyarországon évente 33 és 70 fő közt alakultak az esetszámok 2006 és 2017 között), valamint, ha a cikkekben leírt esetek sokk-faktora elegendő mértékben hat ránk.”
⮚ Tovább a teljes cikkre – portfolio.hu – 2021. május 31.
Bíró Anikó és Szabó-Morvai Ágnes a KRTK Lendület Health and Population Kutatócsoportjának munkatársai.
Címlapkép: Getty Images