Semmiképpen sem indokolatlanul került a figyelem középpontjába az elmúlt időben a tanárhiány, és az a kérdés, hogy „ki fog holnap tanítani”.
A legutolsó években, 2016 után rendkívül módon megnőtt a tanárhiány, és a területi mintázatai is megváltoztak a korábbi mintázatokhoz képest.
Egy nemrég közölt tanulmányban azt mutattam be, leíró elemzés segítségével, hogy míg korábban a települési rangsorban felfelé haladva egyre kisebb volt a pedagógushiány, 2019-re, 2020-ra minden hiánymutató azt jelezte, hogy Budapesten romlott legjobban a helyzet.
A tanárhiány, vagyis a tanárok iránti kereslet és a tanári munka kínálatának egyensúlyhiánya akkor alakul ki, ha nincs a tanárok iránti keresletnek megfelelő, elegendő, olyan képzett tanár, aki hajlandó az érvényes bérek és munkafeltételek mellett munkába állni, vagy munkában maradni.
⮚ Tovább a teljes cikkre: – KRTK Blog / portfolio.hu
Varga Júlia
Címlapkép: Getty Images