hu / en

Bálint Dóra telekocsi esettanulmányon keresztül térképezi fel a vidéki városok találkozási helyeit

Bálint Dóra
 
 
 
Bálint Dóra geográfus, a HUN-REN Közgazdaság-és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézetének tudományos munkatársa
Mióta a legújabb technológiai vívmányok a zsebünkbe költöztek, az online interakciók és a minket körülvevő fizikai tér végérvényesen egymásra hat, elválaszthatatlanul összekapcsolódik. A mindennapokban ennek jeleit a “klasszikus” földrajzi térben, az ételrendelő alkalmazások futárjainak gyülekezési pontjai, az online csomagrendeléseket szállító furgonok sajátos parkolási stílusa rajzolhatja ki a városlakó számára. Nem véletlenül, hiszen azon internetes platformok csoportja, amelyek helyhez kötöttek (Spilda et al. 2022; Morales-Muñoz-Roca 2022) legyen az rövidtávú szálláskiadás vagy autómegosztás, a kritikus tömeg révén elsősorban a városi terekben terjedtek el (Leszczynski 2020; Graham 2022; Bissell 2020).

A hétköznapi tapasztalatok ugyanakkor nem elégségesek komolyabb következtetések levonására, így szükségessé válik, hogy empirikus úton is megvizsgáljuk az internetes platformok és az offline tér kölcsönhatásait a városok esetében. Jelen írásegy telekocsi esettanulmányon keresztül teszi ezt meg, melynek fő kérdése, hogy egy online felületen szerveződő, magánszemélyeket összekötő platform-alapú közlekedési forma milyen helyekhez kötődik a településeken belül? Mindezt az OSZKÁR.com telekocsi platform adatbázisára támaszkodva vizsgálom, összesen öt hazai vidéki városban a telekocsi találkozási helyek feltérképezésével.


Címlapkép forrása: Getty Images






2024

Júl

25

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

1

2

3

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

Következő hónap >