hu / en

Kisfalusi Dorottya és Hermann Zoltán cikke az iskolai szegregáció mértékét vizsgálja a magyar közoktatásban

KRTK blog - Portfolio

Kisfalusi Dorottya – Hermann Zoltán
 
A magyar közoktatási rendszer egyik alapvető problémája az általános iskolai oktatásban tapasztalható nagymértékű iskolai szegregáció. A rendszerváltást követő években a különböző társadalmi hátterű tanulók iskolai elkülönülése erősödött, aminek következtében a 2000-es évek elejére a szegregáció mértéke nemzetközi összehasonlításban is jelentős mértékűvé vált.
Hogyan alakult az általános iskolai szegregáció mértéke az azóta eltelt két évtizedben Magyarországon és ennek milyen következményei lehetnek a társadalmi egyenlőtlenségekre? Kutatásainkban ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

⮚ Tovább a teljes cikkre

Címlapkép forrása: Shutterstock