hu / en

Kisfalusi Dorottya és Hermann Zoltán cikke az iskolai szegregáció mértékét vizsgálja a magyar közoktatásban

KRTK blog - Portfolio

Kisfalusi Dorottya – Hermann Zoltán
 
A magyar közoktatási rendszer egyik alapvető problémája az általános iskolai oktatásban tapasztalható nagymértékű iskolai szegregáció. A rendszerváltást követő években a különböző társadalmi hátterű tanulók iskolai elkülönülése erősödött, aminek következtében a 2000-es évek elejére a szegregáció mértéke nemzetközi összehasonlításban is jelentős mértékűvé vált.
Hogyan alakult az általános iskolai szegregáció mértéke az azóta eltelt két évtizedben Magyarországon és ennek milyen következményei lehetnek a társadalmi egyenlőtlenségekre? Kutatásainkban ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

⮚ Tovább a teljes cikkre

Címlapkép forrása: Shutterstock

 

 

 

 

 

 

2024

Júl

22

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

1

2

3

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

Következő hónap >