hu / en

Johannes Wachs és szerzőtársa tanulmánya megjelent a Collective Intelligence szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A nyelvünkbe van kódolva a siker - Keller Tamás és Kiss Hubert János cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Csáji Gergely Kál és szerzőtársai tanulmánya megjelent az Advances in Mathematics szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Boza István, Hermann Zoltán és Horn Dániel könyvfejezete megjelent a COVID járvány hatásait elemző új EUs kiadványban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Kutatónk, Muth Dániel elnyerte a Frontiers Research Foundation National Champions díját Tovább olvasom

Világszerte tudósok versengenek az 1,1 millió dolláros Frontiers Planet Prize-ért. Tovább olvasom

Megjelent Mikle György Uradalmi puszták a Dunántúl északi részén (1910–2020) – Vidékföldrajzi vizsgálat című kötete Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Renke Schmacker – The Effect of Confidence on College Applications

13:00 – 15:00

Abstract

This paper investigates the role played by self-confidence in college applications. After documenting how much gender and social differences in self-confidence explain inequalities in access to college, we show that correcting underconfidence helps to close the gap in college applications. We collect unique data on student self-confidence using experiments on more than 2,000 French college applicants. We match this data with administrative data on real college applications. After measuring student under- (or over-) confidence in their academic abilities, we randomly corrected miscalibrated beliefs about relative academic ability by providing some students information on their real rank in the grade distribution. Our results show that the best female students and the best students from low socio-economic status systematically underestimate their rank in the grade distribution. As a result, they apply to less selective programs. Providing information on the correct position in the grade distribution made the best students apply to more ambitious programs with stronger effects for female and low-SES students.

Az előadást hibrid formában tartjuk meg: a személyes részvétel mellett (helyszín: KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11-K12 terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délelőtt válik elérhetővé.