Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Johannes Wachs és szerzőtársai tanulmánya megjelent a Nature Communications szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Egyre kedveltebbek az ukrán divattervezők – De kinőheti-e összeszerelő üzem jellegét az ország textil- és ruhaipara? Dobos Emese blogcikke Tovább olvasom

Tovább olvasom

Gibárti Sára könyvfejezete megjelent a TÜRKİYE at 100 - One hundred years of the Republic of Türkiye című e-bookban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A magyar feldolgozóipar technikai hatékonysági vizsgálata - Bareith Tibor, Baráth Lajos és szerzőtársuk tanulmánya a Közgazdasági Szemlében Tovább olvasom

Tovább olvasom

Az iskolaválasztás dilemmái kisvárosi környezetben - Geambasu Réka, Kovai Cecília és Szőke Alexandra írása a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Benedek Zsófia: Látlelet a magyarországi bevásárlóközösségekről - a cikk megjelent a Kultúra és Közösség folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Gáspár Attila – Print it yourself! – The electoral impact of grassroots media

2023.11.30. 13.00-kor a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában.

Előadó: Gáspár Attila

Cím: Print it yourself! – The electoral impact of grassroots media

Absztrakt:
We evaluate the electoral impact of a grass-roots campaign in Hungary („Nyomtass te is!”) which tried to facilitate voters’ access to news stories before the 2022 legislative elections. The organizers compiled a weekly newsletter from the stories featured in independent outlets that were largely absent in mainstream pro-government media. These newsletters were distributed by thousands of volunteers in smaller Hungarian towns and villages during the months before the election. We estimate the impact of newsletter circulation on various political outcomes on election day 2022. Though the circulation is not randomized, we can control for a host of settlement-level socio-economic characteristics, past election history and proxies of present campaign efforts made by politicians, and exploit GPS data on activists’ routes for identification. We find small but significant positive impacts 1) on turnout, 2) on opposition vote shares, 3) invalid vote share in a government-backed referendum (the organizer’s favored outcome), and 4) a larger, but only marginally significant impact on locally perceived election integrity. We find no effect on Fidesz support. The magnitude of the estimated effects suggests that the campaign did not succeed in swaying the election outcome.

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2023.11.30-án, 13.00 órától.