hu / en

Képesek lehetünk bioélelmiszerekkel ellátni az emberiséget? Fertő Imre és Bakucs Zoltán írása a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

Varjú Viktor és Óvári Ágnes tanulmánya megjelent a Planning Practice & Research folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Megjelent a Közoktatás indikátorrendszere 2023 és a hozzá tartozó Technikai útmutató, valamint Szemelvények Tovább olvasom

Tovább olvasom

Békés Gábor és Kézdi Gábor Adatelemzés című könyve magyarul is megjelent - könyvbemutató a Corvinuson Tovább olvasom

Tovább olvasom

Kézai Petra Kinga tanulmánya megjelent a Lengyel Tudományos Akadémia Europa XXI című folyóiratában Tovább olvasom

Tovább olvasom

A klímaváltozáshoz való viszonyulás a magyar társadalomban - Tagadás, aggodalom és cselekvés Tovább olvasom

Bodor Ákos, Grünhut Zoltán, Hegedűs Márk és Varjú Viktor cikke Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Emma Duchini – School management takeover, leadership change, and personnel policy

2023.12.14. Szemináriumi terem; 13.00-kor.

Előadó: Emma Duchini  /Assistant Professor in the Department of Economics at the University of Essex/

Cím: School management takeover, leadership change, and personnel policy

Abstract:

Failing, high-poverty public schools notoriously struggle to attract and retain good teachers. This paper studies a setting where independent non-profit institutions take over the management of low-performing schools, while funding remains public. Exploiting the staggered expansion of English Sponsor-led academies since the early 2000s, we show that the Sponsor-led takeover leads to substantial changes in the teaching body and the school personnel policy. The probability that the Sponsor appoints a new headteacher doubles upon the takeover, with the new headteacher being, on average, younger, better paid, and more likely to come from outstanding schools. The takeover also induces teacher sorting, with older, lower-achieving teachers leaving the school, and new teachers joining the Sponsor-led school from outstanding schools. Lastly, Sponsors substantially restructure teachers’ rewarding scheme and abandon a pay scale entirely based on seniority, leading to a 10 percent increase in pay dispersion across equally experienced teachers.

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2023.12.07-én, 13.00 órától.