Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Így lehet egy bevásárlóközösség szélesebb rétegek számára is vonzó - Benedek Zsófia és Fertő Imre cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A New Approach to Understanding Population Change in Central and Eastern Europe címmel megjelent G. Tóth Csaba új műhelytanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Rácz Szilárd és Egyed Ildikó szerkesztésében megjelent a Deturope online folyóirat tematikus száma Tovább olvasom

Tovább olvasom

The hydrogen finger-pointing game - Szabó John cikke a The Ecologist oldalán Tovább olvasom

Tovább olvasom

Pár éve még alig ismerte valaki a BYD-t – Így vált a világ e-autópiacának domináns szereplőjévé Kína - Szunomár Ágnes írása Tovább olvasom

Tovább olvasom

Vonzó központoktól az elnéptelenedő végekig – A népességdinamika területi különbségei Közép-Európa határtérségeiben, 2014–2020 Tovább olvasom

Horeczki Réka – Nagy Dávid – Lados Gábor Tovább olvasom

KTI szeminárium: Thilo Klein – Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen 2025.03.13-án, 13.00 órától.

Előadó: Thilo Klein

Cím: Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

BIO: Thilo Klein is a senior researcher at ZEW Mannheim and a tenured professor at Pforzheim Business School. He earned his PhD from the University of Cambridge and served as an official with the OECD. His work focuses on market design, matching theory and empirical methods, including the allocation of childcare and school places. He has published in top journals, including Games and Economic Behavior, and his research has informed policy debates at national and international level.

Absztrakt:

Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spill-over effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.