Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Gibárti Sára könyvfejezete megjelent a TÜRKİYE at 100 - One hundred years of the Republic of Türkiye című e-bookban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A magyar feldolgozóipar technikai hatékonysági vizsgálata - Bareith Tibor, Baráth Lajos és szerzőtársuk tanulmánya a Közgazdasági Szemlében Tovább olvasom

Tovább olvasom

Az iskolaválasztás dilemmái kisvárosi környezetben - Geambasu Réka, Kovai Cecília és Szőke Alexandra írása a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Benedek Zsófia: Látlelet a magyarországi bevásárlóközösségekről - a cikk megjelent a Kultúra és Közösség folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Elek Péter és szerzőtársai új egészség-gazdaságtani cikke megjelent a European Journal of Public Health folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Schlotter Ildikó és Cseh Ágnes új tanulmánya megjelent az ACM Transactions on Computation Theory szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Horn Dániel – The effect of high-stakes tests on competencies

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.01.30-án, 13.00 órától.

Előadó: Horn Dániel

Cím: The effect of high-stakes tests on competencies

Absztrakt:

This study investigates the long-term impacts of high-stakes testing on subsequent academic performance in low-stakes environments. By analyzing Hungarian students who participated in elite secondary school entry exams at age 12, it examines whether the effort invested in high-stakes exams translates into improved performance on the National Assessment of Basic Competencies (NABC) and later academic outcomes. Using a dataset combining individual-level educational assessments and enrollment records, the analysis separates selection effects from causal effects.

The results indicate that students who take entry exams perform significantly better on low-stakes tests in math and reading both four months and two years later, with gains of up to a fifth of a standard deviation. The study concludes that increased effort due to high-stakes testing has a medium- to long-term positive impact on academic achievement, with implications for educational policy on assessment practices.

BIO:

Dániel Horn is a senior fellow and head of the Education and Labour Economics research unit at the Institute of Economics of the HUN-REN Centre for Economic and Regional Studies (KRTK). He also serves as an associate professor at the Economics Institute of Corvinus University of Budapest.

Daniel’s research focuses on factors influencing educational success, including family background, cognitive and non-cognitive skills, early childhood education, vocational training, and school-to-work transitions. His current projects examine the effectiveness and equity of elite secondary education, educational inequality, and gender differences in economic preferences.

For more information see: https://kti.krtk.hu/en/researchers/daniel-horn/

2025.01.30. | Humán Tudományok Kutatóháza (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.), K.0.11-12. földszinti előadóban és Zoom felületen