Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Pályázati felhívás tudományos titkári munkakör betöltésére a HUN-REN KRTK Regionális Kutatások Intézetébe Tovább olvasom

Tovább olvasom

Keller Tamás és Kiss Hubert János cikke megjelent a Periodica Polytechnica Social and Management Sciences folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Ricz Judit és Éltető Andrea cikke megjelent a Problems of Post-Communism folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A kapcsolati erőszakhoz köthető attitűdöket vizsgálja Héra Gábor a középiskolai fiatalok körében Tovább olvasom

Tovább olvasom

Schlotter Ildikó és szerzőtársa új tanulmánya megjelent a SIAM Journal on Discrete Mathematics szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Elnéptelenedő falvak, növekvő városok és a Schengen-hatás – Így változott meg Közép-Európa népességszerkezete Tovább olvasom

Horeczki Réka, Nagy Dávid és Lados Gábor cikke Tovább olvasom

KTI szeminárium: Sebők Anna – The Return of Diverse Higher Education Pathways

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.03.27-én, 13.00 órától.

Előadó: Sebők Anna

Cím: The Return of Diverse Higher Education Pathways

Absztrakt:

The expansion of higher education has resulted in a fragmentation of student careers on a global scale. The number of students pursuing atypical pathways has been growing. In the European Union, the Bologna Process has facilitated the mobility of students across higher education institutions, the transition between different courses of study, increasing the diversity of pathways. The existing literature on higher education careers agrees that the most appropriate approach to studying training pathways is a dynamic one. In our paper, using a rich, individual-level administrative research database, we trace higher education pathways over six years at the monthly level and then categorise them using sequence analysis. For this information on the monthly educational statuses and on parallel employment status and parallel studies were taken into account. The resulting student life course categories were also examined regarding individuals’ cognitive skills, educational and family background. Finally, regression estimates were used to examine each trajectory type’s early labor market success. To examine the educational and labor market pathways of individuals over seven years is unique in the region, as the combined analysis of higher education careers and subsequent labor market success too.