Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

A BYD lesz az új "mi autónk"? – A kelet-ázsiai cégek ilyen kockázatokat és lehetőségeket hoznak a V4-ek autóiparába - Szunomár Ágnes cikke Tovább olvasom

Tovább olvasom

Újratervez a CATL Debrecenben – ekkora az akkumulátorválság? Szunomár Ágnes a Portfolio Checklist pénteki podcast adásában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Tényleg többet lehet keresni szakmunkásként, mint egyetemi végzettséggel? Hermann Zoltán és Varga Júlia a magyar munkaerőpiac állapotát elemzi a Qubit podcastjában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Elhunyt kolléganőnk Baranyainé Páli Gabriella Tovább olvasom

Tovább olvasom

Holisztikus szemlélet kell a strukturális, intézményi és gazdaságpolitikai reformokban - Fertő Imre cikke az Indexen olvasható Tovább olvasom

Tovább olvasom

Vasárus Gábor László, Szalai Ádám és Lennert József tanulmánya megjelent a Critical Housing Analysis szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Benedek Zsófia – A bevásárlóközösségek szerepe és helyzete a hazai élelmiszerrendszerben: ki lehet-e lépni a növekedési kényszer mókuskerekéből?

Az előadásra magyar nyelven, hibrid formában kerül sor Zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2024.11.28-án, 13.00 órától.

 

Előadó: Benedek Zsófia

 

Cím: A bevásárlóközösségek szerepe és helyzete a hazai élelmiszerrendszerben: ki lehet-e lépni a növekedési kényszer mókuskerekéből?

Előadásomban a hazai bevásárlóközösségeket vizsgálom, amelyek olyan fogyasztóközpontú, alulról jövő kezdeményezések, amelyek közvetlenül kötik össze a helyi élelmiszertermelőket a fogyasztókkal. Vizsgálataim során vegyes módszertani megközelítéssel – többek között résztvevő megfigyeléssel, a bevásárlóközösségek szervezőivel és szakértőivel készített mélyinterjúkkal, valamint érintett termelők és fogyasztók körében végzett nagymintás, illetve reprezentatív kérdőíves felmérésekkel – azonosítottam a hazai közösségek sajátos jellemzőit és a szektor növekedési lehetőségeit. Az eredmények azt mutatják, hogy a közösségekbe szállító helyi termelők kínálata hatékony a különböző fogyasztói igények kielégítésében, a rendszerek különösen jók a szociális kapcsolatok erősítésében és a fenntartható fogyasztási gyakorlatok terjesztésében. A fogyasztói motivációkban különbségek figyelhetők meg: míg az elkötelezett fogyasztók a környezetvédelmi szempontokat helyezik előtérbe, addig az alkalmi vásárlók a termék minőségére és a helyi termelők támogatására összpontosítanak. A termelők fogyasztói prioritásokról alkotott elképzelései és a fogyasztók tényleges hozzáállása között olykor jelentős eltérések figyelhetők meg, ami a kommunikáció javításának lehetséges területeit jelzi, különösen a termelők, az őket támogató civil szervezetek és a vidékfejlesztésben dolgozók számára. A bevásárlóközösségek, bár az egyes közösségek túllépnek a növekedési kényszeren, mégis értelmezhetőek a fennálló piaci körülmények között is, ezért lehetnek különösen alkalmasak a fenntarthatóbb élelmiszerrendszerre történő átállásban. A szektor terjeszkedése elsősorban hálózatosodáson keresztül történik, a tudás és az erőforrások megosztása révén. A kihívások közé tartozik ugyanakkor az önkéntes munkaerő nagy aránya, ami a szektor növekedésének gátja lehet.

2025

Júl

01

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

30

1

2

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

Következő hónap >
2024.11.28. | Humán Tudományok Kutatóháza (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.), K.0.11-12. földszinti előadóban és Zoom felületen