Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Who is still in line? How bank beliefs drive fragility under runs - Csóka Péter és Kiss Hubert János cikke megjelent a Finance Research Letters folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren - Brucker Balázs írása a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

A Hun-Ren Magyar Kutatási Hálózat év végi gálaünnepségén Horeczki Réka a Regionális Kutatások Intézete tudományos főmunkatársa Bárány Róbert díjat kapott Tovább olvasom

Tovább olvasom

Kényszerek és lehetőségek között egyensúlyozva - Szociális munkások többes szerepei helyi lakhatási fejlesztésekben - Virág Tünde tanulmánya a Socio.hu folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Lendület-kutatócsoportjaink vezetőinek összefoglalóival megjelent A Lendület Program 15 éve című online kiadvány Tovább olvasom

Tovább olvasom

Horeczki Réka és Pálné Kovács Ilona könyvfejezetei megjelentek a Research Companion to the Periphery and Peripheral Regions című kötetben Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Chris van Klaveren – The impact of intensive coaching for vocational students on long-term socio-economic outcomes. Evidence from a randomized experiment

 

Az előadásra hibrid formában kerül sor Zoom felületen, illetve személyesen a K11-12-es földszinti előadóban 2024.10.10-én, 13.00 órától.

Előadó: Chris van Klaveren

BIO: Chris van Klaveren holds a Ph.D. in Mathematical Economics from the University of Amsterdam. He is a Professor of Empirical Methodological Innovation at the Department of Clinical Psychology of the Vrije Universiteit Amsterdam. He is director of the Amsterdam Center for Learning (ACLA), Education Lab Netherlands, and previously was a researcher at the World Bank in Washington DC. His current research focuses on the development of innovative methods by combining insights from causal and predictive modeling in social science research.

Cím: Artificial Intelligence and Jobs: Evidence from US Commuting Zones (with Alessandra Bonfiglioli, Gino Gancia and Ioannis Papadakis)

Abstract: School dropout is an important social and economic problem. A large literature documents the benefits of education, such as higher wages, better health and less crime. However, in many countries, the proportion of students that leave education prematurely remains significant. In this paper, we study the long-term effects of an intensive coaching intervention in vocational education. Students received one- or two years support and guidance regarding their study activities, personal problems and internships in firms. On average, one fulltime coach was assigned to a class of twenty students. A total of 450 students participated in the experiment and were randomly assigned to the coaching program. Van der Steeg, van Elk and Webbink (2015) have reported the short-term effects of this intervention. They found that one year of coaching reduced dropout rates by more than 40%, from 17 to 10 percentage points. In this paper, we investigate the long-term outcomes of this intervention. We combine our experimental data with administrative data to evaluate the programs impact up to twelve years after the intervention on a range of outcomes, such as education, labour market participation, criminal activity, and family formation.

 

 

 

2024.10.10. - 2024.10.10. | MTA HTK (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.) K11-12-es földszinti előadóban és Zoom felületen