Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Can natural gas be made visible, or viable? Szabó John könyvfejezete megjelent a Power Shift - Keywords for a New Politics of Energy című kiadványban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Mennyit érdemes egy magyar borért külföldön elkérni? Csurilla Gergely, Bakucs Zoltán és Fertő Imre cikke a KRTK blogban a Portfolión Tovább olvasom

Tovább olvasom

Content Validity of Conventional Questionnaire-based Measurement of Trust - Bodor Ákos, Hegedüs Márk és Grünhut Zoltán tanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Koós Bálint, Gábriel Dóra és Tátrai Patrik tanulmánya megjelent a Comparative Migration Studies szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Assessing the readiness of Hungarian cities for autonomous vehicles - Smahó Melinda és szerzőtársai cikke megjelent a Cities folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Post-socialism: still here? Nagy Erika tanulmánya megjelent az Eurasian Geography and Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Emma Duchini – School management takeover, leadership change, and personnel policy

2023.12.14. Szemináriumi terem; 13.00-kor.

Előadó: Emma Duchini  /Assistant Professor in the Department of Economics at the University of Essex/

Cím: School management takeover, leadership change, and personnel policy

Abstract:

Failing, high-poverty public schools notoriously struggle to attract and retain good teachers. This paper studies a setting where independent non-profit institutions take over the management of low-performing schools, while funding remains public. Exploiting the staggered expansion of English Sponsor-led academies since the early 2000s, we show that the Sponsor-led takeover leads to substantial changes in the teaching body and the school personnel policy. The probability that the Sponsor appoints a new headteacher doubles upon the takeover, with the new headteacher being, on average, younger, better paid, and more likely to come from outstanding schools. The takeover also induces teacher sorting, with older, lower-achieving teachers leaving the school, and new teachers joining the Sponsor-led school from outstanding schools. Lastly, Sponsors substantially restructure teachers’ rewarding scheme and abandon a pay scale entirely based on seniority, leading to a 10 percent increase in pay dispersion across equally experienced teachers.

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2023.12.07-én, 13.00 órától.

2023.12.07. - 2023.12.07. | T 4.23-as; KTI szemináriumi szoba