Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Megjelent Tóth G. Csaba blogbejegyzése a Population Council honlapján Tovább olvasom

Tovább olvasom

Külföldi multik kapják az állami támogatások túlnyomó részét – Mennyire éri meg ez a modell? - Éltető Andrea blogcikke Tovább olvasom

Tovább olvasom

Megtartottuk a Mentor&Mentorált program tapasztalatait bemutató workshopot Tovább olvasom

Tovább olvasom

A Magyar Tudományos Akadémia Köllő János részére kiemelkedő tudományos életművéért „Eötvös József-koszorú” kitüntetést adományozott Tovább olvasom

Tovább olvasom

Nyolc kutatónk nyert vissza nem térítendő támogatást az NKFIH Nemzeti Kutatási Kiválósági Program 2025. évi témapályázatán Tovább olvasom

Tovább olvasom

Nem csak a pénz, az egészségünk miatt is érdemes jobban fizető munkahelyre váltani - Bíró Anikó és Elek Péter cikke a Defacto blogban olvasható a Telexen Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Emma Duchini – School management takeover, leadership change, and personnel policy

2023.12.14. Szemináriumi terem; 13.00-kor.

Előadó: Emma Duchini  /Assistant Professor in the Department of Economics at the University of Essex/

Cím: School management takeover, leadership change, and personnel policy

Abstract:

Failing, high-poverty public schools notoriously struggle to attract and retain good teachers. This paper studies a setting where independent non-profit institutions take over the management of low-performing schools, while funding remains public. Exploiting the staggered expansion of English Sponsor-led academies since the early 2000s, we show that the Sponsor-led takeover leads to substantial changes in the teaching body and the school personnel policy. The probability that the Sponsor appoints a new headteacher doubles upon the takeover, with the new headteacher being, on average, younger, better paid, and more likely to come from outstanding schools. The takeover also induces teacher sorting, with older, lower-achieving teachers leaving the school, and new teachers joining the Sponsor-led school from outstanding schools. Lastly, Sponsors substantially restructure teachers’ rewarding scheme and abandon a pay scale entirely based on seniority, leading to a 10 percent increase in pay dispersion across equally experienced teachers.

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2023.12.07-én, 13.00 órától.

Következő hónap >
2023.12.07. - 2023.12.07. | T 4.23-as; KTI szemináriumi szoba