Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Can natural gas be made visible, or viable? Szabó John könyvfejezete megjelent a Power Shift - Keywords for a New Politics of Energy című kiadványban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Mennyit érdemes egy magyar borért külföldön elkérni? Csurilla Gergely, Bakucs Zoltán és Fertő Imre cikke a KRTK blogban a Portfolión Tovább olvasom

Tovább olvasom

Content Validity of Conventional Questionnaire-based Measurement of Trust - Bodor Ákos, Hegedüs Márk és Grünhut Zoltán tanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Koós Bálint, Gábriel Dóra és Tátrai Patrik tanulmánya megjelent a Comparative Migration Studies szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Assessing the readiness of Hungarian cities for autonomous vehicles - Smahó Melinda és szerzőtársai cikke megjelent a Cities folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Post-socialism: still here? Nagy Erika tanulmánya megjelent az Eurasian Geography and Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Ertl Antal – Loss Aversion in the Classroom

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2024. február 1.-én, 13.00 órától.

Előadó: Ertl Antal

Cím: Loss Aversion in the Classroom: an experimental approach (with Barna Bakó, Éva Holb)

Abstract:    This paper investigates the impact of loss aversion framing on students’ test scores through a field experiment conducted in an economics course. Grounded in Prospect Theory, the study aims to elucidate how individuals respond to losses and gains in an academic environment using three treatments: giving points,  endowing students with a hundred percent score and subtracting points with wrong answers, and changing between giving and subtracting points. We find evidence that loss-framing increases study outcomes compared to simply getting points. We do not find evidence for heterogeneous gender-effects, and our hypothesis on the effect of loss-aversion diminishing over time is also not supported by our results.

2024.02.01. - 2024.02.01. | T 4.23-as KTI szemináriumi szoba