hu / en

Keller Tamás tanulmánya megjelent az Education Economics szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Nagy Erika és szerzőtársai tanulmánya megjelent a European Planning Studies folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Szunomár Ágnes, Peragovics Tamás és Weiner Csaba cikke megjelent a Politics in Central Europe folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Megjelent Vasárus Gábor László, Farkas Jenő Zsolt, Hoyk Edit és Kovács András Donát cikke Tovább olvasom

Journal of Urban Management Tovább olvasom

Megjelent Szalavetz Andrea és Agnieszka Skala open access cikke a Geoforum szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Megtéveszthetik a magyarokat a rendszeresen használt online platformok - Somogyi Róbert cikke a KRTK blogon Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Francesca Leombroni: Extra-curricular internships and sorting by socio-economic status

13.00-15.00

KTI Szeminárium: Francesca Leombroni:

Extra-curricular internships and sorting by socio-economic status

This paper investigates whether, and due to which channels, university students from different socioeconomic backgrounds differ in their propensity to choose an internship as their access point to the labor market. After presenting evidence that individuals from wealthier backgrounds are more likely to start an extra-curricular internship, I collect novel survey data on a sample of university students to estimate a model of contract choice. In the survey, I elicit both career choices in hypothetical but realistic scenarios, and expected returns conditional on different initial contract types. I find that individuals from different socioeconomic backgrounds have a comparable structure of beliefs, but differ in their preferences for present and future labor-market outcomes.

2024

Júl

25

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

1

2

3

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

Következő hónap >
2022.12.08. - 2022.12.08. | MTA HTK (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.) K11-12-es földszinti előadóban és Zoom felületen