Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Az Élhető Települések Országos Szövetsége díszoklevelet adományozott az RKI Nyugat-magyarországi Tudományos Osztályának Tovább olvasom

Tovább olvasom

Térképen mutatjuk, hol élnek a legtöbbet keresők Magyarországon - Bareith Tibor és Csizmadia Adrián írása a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

Reducing Food Loss: Post-harvest Strategies at the Small Scale - Benedek Zsófia és szerzőtársai cikke megjelent a Eurochoices szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Black Mountains and White Deserts – Buda Gergely cikke megjelent a Külgazdaság folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Corruption and extremism - Gáspár Attila és szerzőtársai cikke megjelent a Journal of Development Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Ilyen veszélyeket jelenthet az AI a közgazdasági kutatásban - Fertő Imre cikke megjelent a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Horn Dániel – The effect of high-stakes tests on competencies

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.01.30-án, 13.00 órától.

Előadó: Horn Dániel

Cím: The effect of high-stakes tests on competencies

Absztrakt:

This study investigates the long-term impacts of high-stakes testing on subsequent academic performance in low-stakes environments. By analyzing Hungarian students who participated in elite secondary school entry exams at age 12, it examines whether the effort invested in high-stakes exams translates into improved performance on the National Assessment of Basic Competencies (NABC) and later academic outcomes. Using a dataset combining individual-level educational assessments and enrollment records, the analysis separates selection effects from causal effects.

The results indicate that students who take entry exams perform significantly better on low-stakes tests in math and reading both four months and two years later, with gains of up to a fifth of a standard deviation. The study concludes that increased effort due to high-stakes testing has a medium- to long-term positive impact on academic achievement, with implications for educational policy on assessment practices.

BIO:

Dániel Horn is a senior fellow and head of the Education and Labour Economics research unit at the Institute of Economics of the HUN-REN Centre for Economic and Regional Studies (KRTK). He also serves as an associate professor at the Economics Institute of Corvinus University of Budapest.

Daniel’s research focuses on factors influencing educational success, including family background, cognitive and non-cognitive skills, early childhood education, vocational training, and school-to-work transitions. His current projects examine the effectiveness and equity of elite secondary education, educational inequality, and gender differences in economic preferences.

For more information see: https://kti.krtk.hu/en/researchers/daniel-horn/