hu / en

Keller Tamás tanulmánya megjelent az Education Economics szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Nagy Erika és szerzőtársai tanulmánya megjelent a European Planning Studies folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Szunomár Ágnes, Peragovics Tamás és Weiner Csaba cikke megjelent a Politics in Central Europe folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Megjelent Vasárus Gábor László, Farkas Jenő Zsolt, Hoyk Edit és Kovács András Donát cikke Tovább olvasom

Journal of Urban Management Tovább olvasom

Megjelent Szalavetz Andrea és Agnieszka Skala open access cikke a Geoforum szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Megtéveszthetik a magyarokat a rendszeresen használt online platformok - Somogyi Róbert cikke a KRTK blogon Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Julia Leesch (Trinity College, Dublin) – Decomposing Trends in Educational Homogamy and Heterogamy – The Case of Ireland

 

KTI Szeminárium: Julia Leesch (Trinity College, Dublin) – Decomposing Trends in Educational Homogamy and Heterogamy – The Case of Ireland

Abstract:

Employing Irish Census microdata, we analyze trends in educational homogamy and heterogamy between 1991 and 2016 and examine how they can be explained by concurrent trends in three theoretically relevant socio-demographic components – (a) educational attainment, (b) the educational gradient in marriage, and (c) educational assortative mating (i.e., non-random matching). Our study proposes a novel counterfactual decomposition method to estimate the contribution of each component to changing sorting outcomes in marriages. Findings indicate rising educational homogamy, an increase in non-traditional unions in which women partner ‘down’ in education and a decline in traditional unions. Decomposition results suggest that those trends are predominantly attributable to changes in women’s and men’s educational attainment. Furthermore, changes in the educational gradient in marrying contributed to rising homogamy and the decline in traditional unions, a largely overlooked fact in previous research. Although educational assortative mating has been changing, those changes hardly shaped trends in sorting outcomes.

Online lehet részt venni az eseményen.

2024

Júl

25

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

1

2

3

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

Következő hónap >
2023.01.19.