Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Valóban növelik az agrár-környezetvédelmi programok az öko-hatékonyságot? Tovább olvasom

Baráth Lajos, Bakucs Zoltán, Benedek Zsófia és Fertő Imre cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Egyed Ildikó, Horeczki Réka és Rácz Szilárd tanulmánya megjelent az Észak-magyarországi Stratégiai Füzetekben Tovább olvasom

Tovább olvasom

Bodor Ákos és Grünhut Zoltán összehasonlító elemzése a Metszetek társadalomtudományi folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A közép- és kelet-európai felzárkózási modellek külsőforrás-bevonásának változása a 2008. évi válság után Tovább olvasom

Csontos Tamás Tibor elemzése a Külgazdaságban Tovább olvasom

A kertészeti ágazatot érintő kihívásokkal és alkalmazkodási gyakorlatokkal foglalkozik a Tér és Társadalom friss lapszáma Tovább olvasom

Tovább olvasom

Pályázati felhívás tudományos titkári munkakör betöltésérea HUN-REN KRTK Közgazdaságtudományi Intézetben Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Renke Schmacker – The Effect of Confidence on College Applications

13:00 – 15:00

Abstract

This paper investigates the role played by self-confidence in college applications. After documenting how much gender and social differences in self-confidence explain inequalities in access to college, we show that correcting underconfidence helps to close the gap in college applications. We collect unique data on student self-confidence using experiments on more than 2,000 French college applicants. We match this data with administrative data on real college applications. After measuring student under- (or over-) confidence in their academic abilities, we randomly corrected miscalibrated beliefs about relative academic ability by providing some students information on their real rank in the grade distribution. Our results show that the best female students and the best students from low socio-economic status systematically underestimate their rank in the grade distribution. As a result, they apply to less selective programs. Providing information on the correct position in the grade distribution made the best students apply to more ambitious programs with stronger effects for female and low-SES students.

Az előadást hibrid formában tartjuk meg: a személyes részvétel mellett (helyszín: KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11-K12 terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délelőtt válik elérhetővé.