Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Rendszerszintű hiba, strukturális illúzió – Miért hibás a HUN-REN humán kutatóközpontok ELTE-hez csatolása? - Fertő Imre cikke a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

Johannes Wachs és szerzőtársai tanulmánya megjelent a Scientific Reports folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A BYD lesz az új "mi autónk"? – A kelet-ázsiai cégek ilyen kockázatokat és lehetőségeket hoznak a V4-ek autóiparába - Szunomár Ágnes cikke Tovább olvasom

Tovább olvasom

Újratervez a CATL Debrecenben – ekkora az akkumulátorválság? Szunomár Ágnes a Portfolio Checklist pénteki podcast adásában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Tényleg többet lehet keresni szakmunkásként, mint egyetemi végzettséggel? Hermann Zoltán és Varga Júlia a magyar munkaerőpiac állapotát elemzi a Qubit podcastjában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Elhunyt kolléganőnk Baranyainé Páli Gabriella Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Renke Schmacker – The Effect of Confidence on College Applications

13:00 – 15:00

Abstract

This paper investigates the role played by self-confidence in college applications. After documenting how much gender and social differences in self-confidence explain inequalities in access to college, we show that correcting underconfidence helps to close the gap in college applications. We collect unique data on student self-confidence using experiments on more than 2,000 French college applicants. We match this data with administrative data on real college applications. After measuring student under- (or over-) confidence in their academic abilities, we randomly corrected miscalibrated beliefs about relative academic ability by providing some students information on their real rank in the grade distribution. Our results show that the best female students and the best students from low socio-economic status systematically underestimate their rank in the grade distribution. As a result, they apply to less selective programs. Providing information on the correct position in the grade distribution made the best students apply to more ambitious programs with stronger effects for female and low-SES students.

Az előadást hibrid formában tartjuk meg: a személyes részvétel mellett (helyszín: KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11-K12 terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délelőtt válik elérhetővé.

2025

Júl

06

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

30

1

2

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

Következő hónap >
2022.11.17. | MTA HTK (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.) K11-12-es földszinti előadóban és Zoom felületen