Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Nyolc kutatónk nyert vissza nem térítendő támogatást az NKFIH Nemzeti Kutatási Kiválósági Program 2025. évi témapályázatán Tovább olvasom

Tovább olvasom

Nem csak a pénz, az egészségünk miatt is érdemes jobban fizető munkahelyre váltani - Bíró Anikó és Elek Péter cikke a Defacto blogban olvasható a Telexen Tovább olvasom

Tovább olvasom

Tóth Gergő elnyerte a Magyar Regionális Tudományi Társaság Kiváló Ifjú Regionalista Díját Tovább olvasom

Tovább olvasom

Why Prevention Against Invasive Species is Cheaper than Procrastination - Fertő Imre cikke megjelent a The Agricultural Economics Society blogjában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Heti plusz egy húsmentes nap? Ezzel lehetne rávenni a magyarokat az életmódváltásra Tovább olvasom

Benedek Zsófia, Baráth Lajos, Fertő Imre, és Bakucs Zoltán cikke Tovább olvasom

Reziliencia a hazai és a dél-dunántúli vendéglátó szektorban - Horeczki Réka és szerzőtársai cikke megjelent a Vezetéstudomány októberi számában Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Sebők Anna – The Return of Diverse Higher Education Pathways

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.03.27-én, 13.00 órától.

Előadó: Sebők Anna

Cím: The Return of Diverse Higher Education Pathways

Absztrakt:

The expansion of higher education has resulted in a fragmentation of student careers on a global scale. The number of students pursuing atypical pathways has been growing. In the European Union, the Bologna Process has facilitated the mobility of students across higher education institutions, the transition between different courses of study, increasing the diversity of pathways. The existing literature on higher education careers agrees that the most appropriate approach to studying training pathways is a dynamic one. In our paper, using a rich, individual-level administrative research database, we trace higher education pathways over six years at the monthly level and then categorise them using sequence analysis. For this information on the monthly educational statuses and on parallel employment status and parallel studies were taken into account. The resulting student life course categories were also examined regarding individuals’ cognitive skills, educational and family background. Finally, regression estimates were used to examine each trajectory type’s early labor market success. To examine the educational and labor market pathways of individuals over seven years is unique in the region, as the combined analysis of higher education careers and subsequent labor market success too.

Következő hónap >
2025.03.27. | Humán Tudományok Kutatóháza (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.), K.0.11-12. földszinti előadóban és Zoom felületen