Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Megjelent a Munkaerőpiaci Tükör 2023-2024 Tovább olvasom

Tovább olvasom

A HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézete elnyerte az MTA Kiváló Kutatóhely minősítést Tovább olvasom

Tovább olvasom

Wellbeing and environmental performance of the Visegrad countries at the beginning of the 21st century - Lakócai Csaba tanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Az Élhető Települések Országos Szövetsége díszoklevelet adományozott az RKI Nyugat-magyarországi Tudományos Osztályának Tovább olvasom

Tovább olvasom

Térképen mutatjuk, hol élnek a legtöbbet keresők Magyarországon - Bareith Tibor és Csizmadia Adrián írása a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

Reducing Food Loss: Post-harvest Strategies at the Small Scale - Benedek Zsófia és szerzőtársai cikke megjelent a Eurochoices szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Sebők Anna – The Return of Diverse Higher Education Pathways

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.03.27-én, 13.00 órától.

Előadó: Sebők Anna

Cím: The Return of Diverse Higher Education Pathways

Absztrakt:

The expansion of higher education has resulted in a fragmentation of student careers on a global scale. The number of students pursuing atypical pathways has been growing. In the European Union, the Bologna Process has facilitated the mobility of students across higher education institutions, the transition between different courses of study, increasing the diversity of pathways. The existing literature on higher education careers agrees that the most appropriate approach to studying training pathways is a dynamic one. In our paper, using a rich, individual-level administrative research database, we trace higher education pathways over six years at the monthly level and then categorise them using sequence analysis. For this information on the monthly educational statuses and on parallel employment status and parallel studies were taken into account. The resulting student life course categories were also examined regarding individuals’ cognitive skills, educational and family background. Finally, regression estimates were used to examine each trajectory type’s early labor market success. To examine the educational and labor market pathways of individuals over seven years is unique in the region, as the combined analysis of higher education careers and subsequent labor market success too.