Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Bodor Ákos és Grünhut Zoltán összehasonlító elemzése a Metszetek társadalomtudományi folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A közép- és kelet-európai felzárkózási modellek külsőforrás-bevonásának változása a 2008. évi válság után Tovább olvasom

Csontos Tamás Tibor elemzése a Külgazdaságban Tovább olvasom

A kertészeti ágazatot érintő kihívásokkal és alkalmazkodási gyakorlatokkal foglalkozik a Tér és Társadalom friss lapszáma Tovább olvasom

Tovább olvasom

Pályázati felhívás tudományos titkári munkakör betöltésérea HUN-REN KRTK Közgazdaságtudományi Intézetben Tovább olvasom

Tovább olvasom

Adminisztratív munkatársat keresünk a HUN-REN KRTK Adatbankba Tovább olvasom

Tovább olvasom

Baranyai Nóra a lengyel-magyar testvértelepülési együttműködéseket vizsgálja új blogcikkében Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Sebők Anna – The Return of Diverse Higher Education Pathways

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen 2025.02.20-án, 13.00 órától.

Előadó: Sebők Anna

Cím: The Return of Diverse Higher Education Pathways

Absztrakt:

The expansion of higher education has resulted in a fragmentation of student careers on a global scale. The number of students pursuing atypical pathways has been growing. In the European Union, the Bologna Process has facilitated the mobility of students across higher education institutions, the transition between different courses of study, increasing the diversity of pathways. The existing literature on higher education careers agrees that the most appropriate approach to studying training pathways is a dynamic one. In our paper, using a rich, individual-level administrative research database, we trace higher education pathways over six years at the monthly level and then categorise them using sequence analysis. For this information on the monthly educational statuses and on parallel employment status and parallel studies were taken into account. The resulting student life course categories were also examined regarding individuals’ cognitive skills, educational and family background. Finally, regression estimates were used to examine each trajectory type’s early labor market success. To examine the educational and labor market pathways of individuals over seven years is unique in the region, as the combined analysis of higher education careers and subsequent labor market success too.