Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Az Élhető Települések Országos Szövetsége díszoklevelet adományozott az RKI Nyugat-magyarországi Tudományos Osztályának Tovább olvasom

Tovább olvasom

Térképen mutatjuk, hol élnek a legtöbbet keresők Magyarországon - Bareith Tibor és Csizmadia Adrián írása a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

Reducing Food Loss: Post-harvest Strategies at the Small Scale - Benedek Zsófia és szerzőtársai cikke megjelent a Eurochoices szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Black Mountains and White Deserts – Buda Gergely cikke megjelent a Külgazdaság folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Corruption and extremism - Gáspár Attila és szerzőtársai cikke megjelent a Journal of Development Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Ilyen veszélyeket jelenthet az AI a közgazdasági kutatásban - Fertő Imre cikke megjelent a KRTK blogban a Portfolion Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Thilo Klein – Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.03.13-án, 13.00 órától.

Előadó: Thilo Klein

Cím: Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

BIO: Thilo Klein is a senior researcher at ZEW Mannheim and a tenured professor at Pforzheim Business School. He earned his PhD from the University of Cambridge and served as an official with the OECD. His work focuses on market design, matching theory and empirical methods, including the allocation of childcare and school places. He has published in top journals, including Games and Economic Behavior, and his research has informed policy debates at national and international level.

Absztrakt:

Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spill-over effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.