Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Megjelent a Tér és Társadalom új száma - benne Finta István, Fertő Imre, Pámer Zoltán, Bálint Dóra, Szabó Tamás és Zsibók Zsuzsanna cikkeivel Tovább olvasom

Tovább olvasom

The European Union’s investment screening framework and China - a complicated picture - megjelent Peragovics Tamás és Szunomár Ágnes cikke Tovább olvasom

Tovább olvasom

KRTK konferencia – 2025. szeptember 23. Tovább olvasom

Tovább olvasom

Artificial Intelligence is Transforming Economic Research - Fertő Imre cikke megjelent a The Agricultural Economics Society blogjában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Bolyai János Kutatási Ösztöndíjat nyert Zsibók Zsuzsanna, Barsi Boglárka pedig lezárult kutatásáért emléklapot vett át a Bolyai-napon Tovább olvasom

Tovább olvasom

Nagyon másként dönt a nyaralásról a Z generáció – Így érdemes megszólítani a különböző nemzedékeket Tovább olvasom

Kupi Marcell, Ivancsóné Horváth Zsuzsanna és Kundi Viktória írása a KRTK blogban Tovább olvasom

KTI szeminárium: Thilo Klein – Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.03.13-án, 13.00 órától.

Előadó: Thilo Klein

Cím: Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

BIO: Thilo Klein is a senior researcher at ZEW Mannheim and a tenured professor at Pforzheim Business School. He earned his PhD from the University of Cambridge and served as an official with the OECD. His work focuses on market design, matching theory and empirical methods, including the allocation of childcare and school places. He has published in top journals, including Games and Economic Behavior, and his research has informed policy debates at national and international level.

Absztrakt:

Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spill-over effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.