Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Can natural gas be made visible, or viable? Szabó John könyvfejezete megjelent a Power Shift - Keywords for a New Politics of Energy című kiadványban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Mennyit érdemes egy magyar borért külföldön elkérni? Csurilla Gergely, Bakucs Zoltán és Fertő Imre cikke a KRTK blogban a Portfolión Tovább olvasom

Tovább olvasom

Content Validity of Conventional Questionnaire-based Measurement of Trust - Bodor Ákos, Hegedüs Márk és Grünhut Zoltán tanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Koós Bálint, Gábriel Dóra és Tátrai Patrik tanulmánya megjelent a Comparative Migration Studies szakfolyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Assessing the readiness of Hungarian cities for autonomous vehicles - Smahó Melinda és szerzőtársai cikke megjelent a Cities folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Post-socialism: still here? Nagy Erika tanulmánya megjelent az Eurasian Geography and Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Thilo Klein – Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a K.0.11-12-es földszinti előadóban 2025.03.13-án, 13.00 órától.

Előadó: Thilo Klein

Cím: Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

BIO: Thilo Klein is a senior researcher at ZEW Mannheim and a tenured professor at Pforzheim Business School. He earned his PhD from the University of Cambridge and served as an official with the OECD. His work focuses on market design, matching theory and empirical methods, including the allocation of childcare and school places. He has published in top journals, including Games and Economic Behavior, and his research has informed policy debates at national and international level.

Absztrakt:

Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spill-over effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.

2025.03.13. | Humán Tudományok Kutatóháza (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.), K.0.11-12. földszinti előadóban és Zoom felületen