Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Cultural Homophily and Collaboration in Superstar Teams - Békés Gábor és Gianmarco I. P. Ottaviano cikke Tovább olvasom

Tovább olvasom

The effect of air pollution on fertility in 657 European regions - Szabó-Morvai Ágnes és szerzőtársa tanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Zsibók Zsuzsanna Paksról, Nagy Erika Tiszaújvárosról ír a CITY.HU várostudományi szemlében Tovább olvasom

Tovább olvasom

Valóban növelik az agrár-környezetvédelmi programok az öko-hatékonyságot? Tovább olvasom

Baráth Lajos, Bakucs Zoltán, Benedek Zsófia és Fertő Imre cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Egyed Ildikó, Horeczki Réka és Rácz Szilárd tanulmánya megjelent az Észak-magyarországi Stratégiai Füzetekben Tovább olvasom

Tovább olvasom

Bodor Ákos és Grünhut Zoltán összehasonlító elemzése a Metszetek társadalomtudományi folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Thilo Klein – Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen 2025.03.13-án, 13.00 órától.

Előadó: Thilo Klein

Cím: Access, Achievements, and Aspirations: The Impacts of School Tracking on Student Outcomes

BIO: Thilo Klein is a senior researcher at ZEW Mannheim and a tenured professor at Pforzheim Business School. He earned his PhD from the University of Cambridge and served as an official with the OECD. His work focuses on market design, matching theory and empirical methods, including the allocation of childcare and school places. He has published in top journals, including Games and Economic Behavior, and his research has informed policy debates at national and international level.

Absztrakt:

Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spill-over effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.