hu / en

Boza István Akadémiai Ifjúsági Díjat nyert Tovább olvasom

Tovább olvasom

Jóna László a Fenntartható Városok "kerekaszTALK" című műsorának vendége volt Tovább olvasom

A beszélgetés témája a települési vízgazdálkodás volt. Tovább olvasom

Megjelent a City.hu Várostudományi Szemle alföldi városokkal foglalkozó tematikus lapszáma Tovább olvasom

Tovább olvasom

A kínai, japán és dél-koreai külföldi közvetlentőke-befektetések innovációs motivációi a visegrádi országokban Tovább olvasom

Gál Zoltán és Fazekas Gábor cikke Tovább olvasom

Magyarország ki van szolgáltatva Kínának – és a függés egyre csak nő Tovább olvasom

Sass Magdolna írása a KRTK blogban Tovább olvasom

Már születéskor eldől a magyar gyerekek sorsa - Hajdu Tamás és Kertesi Gábor írása a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI Szeminárium: Emma Duchini – School management takeover, leadership change, and personnel policy

2023.12.14. Szemináriumi terem; 13.00-kor.

Előadó: Emma Duchini  /Assistant Professor in the Department of Economics at the University of Essex/

Cím: School management takeover, leadership change, and personnel policy

Abstract:

Failing, high-poverty public schools notoriously struggle to attract and retain good teachers. This paper studies a setting where independent non-profit institutions take over the management of low-performing schools, while funding remains public. Exploiting the staggered expansion of English Sponsor-led academies since the early 2000s, we show that the Sponsor-led takeover leads to substantial changes in the teaching body and the school personnel policy. The probability that the Sponsor appoints a new headteacher doubles upon the takeover, with the new headteacher being, on average, younger, better paid, and more likely to come from outstanding schools. The takeover also induces teacher sorting, with older, lower-achieving teachers leaving the school, and new teachers joining the Sponsor-led school from outstanding schools. Lastly, Sponsors substantially restructure teachers’ rewarding scheme and abandon a pay scale entirely based on seniority, leading to a 10 percent increase in pay dispersion across equally experienced teachers.

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2023.12.07-én, 13.00 órától.