Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

A New Approach to Understanding Population Change in Central and Eastern Europe címmel megjelent G. Tóth Csaba új műhelytanulmánya Tovább olvasom

Tovább olvasom

Rácz Szilárd és Egyed Ildikó szerkesztésében megjelent a Deturope online folyóirat tematikus száma Tovább olvasom

Tovább olvasom

The hydrogen finger-pointing game - Szabó John cikke a The Ecologist oldalán Tovább olvasom

Tovább olvasom

Pár éve még alig ismerte valaki a BYD-t – Így vált a világ e-autópiacának domináns szereplőjévé Kína - Szunomár Ágnes írása Tovább olvasom

Tovább olvasom

Vonzó központoktól az elnéptelenedő végekig – A népességdinamika területi különbségei Közép-Európa határtérségeiben, 2014–2020 Tovább olvasom

Horeczki Réka – Nagy Dávid – Lados Gábor Tovább olvasom

Sipos László, Biró Péter és szerzőtársaik az érzékszervi vizsgálatokról írnak új tanulmányukban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Renke Schmacker – The Effect of Confidence on College Applications

13:00 – 15:00

Abstract

This paper investigates the role played by self-confidence in college applications. After documenting how much gender and social differences in self-confidence explain inequalities in access to college, we show that correcting underconfidence helps to close the gap in college applications. We collect unique data on student self-confidence using experiments on more than 2,000 French college applicants. We match this data with administrative data on real college applications. After measuring student under- (or over-) confidence in their academic abilities, we randomly corrected miscalibrated beliefs about relative academic ability by providing some students information on their real rank in the grade distribution. Our results show that the best female students and the best students from low socio-economic status systematically underestimate their rank in the grade distribution. As a result, they apply to less selective programs. Providing information on the correct position in the grade distribution made the best students apply to more ambitious programs with stronger effects for female and low-SES students.

Az előadást hibrid formában tartjuk meg: a személyes részvétel mellett (helyszín: KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11-K12 terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délelőtt válik elérhetővé.
2022.11.17. | MTA HTK (1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4.) K11-12-es földszinti előadóban és Zoom felületen